tirsdag den 19. maj 2009

A change of...

Måske jeg skulle skifte “profession”…? Altså fritidsprofession. Hvis det sku' være forbigået nogens næse, så jeg gymnast, med stort G og Y og MNAST for den sags skyld. Jeg lever og ånder for gymnastik.
Men i den sidste måneds til har jeg virkelig flirtet med noget nyt – jeg har udvidet min horisont indenfor ’dansens verden’, og jeg har virkelig fået øjnene op for helt nye muligheder. Og jeg tænker, at jeg er da gået helt galt i byen et sted, jeg skulle jo ha’ opdaget det her dans for lang tid siden!

Alle de dygtige dansere hedder noget smukt som fx Iris eller Ljuba (eller Andorra?). De har deres egen stil, og ofte er den rimelig langt fra mainstream. Dansere danser over det hele - på stationen, i bussen, anywhere! Og så tjener de langt flere penge på at undervise(!).

Alle de dygtige gymnaster hedder Julie eller Camilla eller Stine og ligner naboens datter på Sofie Lassen Kahlke måden. Gymnaster er ens og streamlinede, så hvis man pludselig dukker op i bedste Jane Fonda stil, så er man yt, og hvis man danser i køen til trampolinen, får man hvad-laver-du-er-du-sindssyg-blikket.

Maybe it’s time for a change…
A change of heart,
A change of mind,
A change of style,
A change…

Ingen kommentarer: