lørdag den 9. maj 2009

Inspired – part II

Jeg har i nogen tid siddet fast. Måske hele mit liv. Måske et par måneder. Måske er det bare nogen gange. Jeg ved det ikke. Jeg tænker for meget, og til tider føles det som at drukne i tanker og bekymringer. Men af og til møder jeg nogle mennesker, der inspirerer mig til at leve i nuet. Det er ofte folk i min sociale periferi, som jeg ikke er i daglig kontakt med, men som netop udmærker sig ved at gøre et kæmpe indtryk på et kort øjeblik. For det er de korte øjeblikke, der virkelig betyder noget. Hele livet består faktisk af korte øjeblikke. Det er som om, disse mennesker har en større forståelse af lige netop dét. Eller måske er det lige præcis, fordi de IKKE er så bevidste om det, at de er lykkelige? Det er som om, de udstråler livsglæde i fast form… and the good vibes are contagious :) Jeg bliver midlertidigt beruset i deres nærhed, og det føles næsten som at være forelsket – they leave me wanting more! Man føler sig lidt stalker-agtig, når man bliver så fascineret af nogen, at man er nødt til at google dem, men i virkeligheden er det nok bare at famle i blinde i et forsøg på at få det, de har, jf. tesen, at hvis nu man forstod dem, kunne man være som dem. Der er bare det ved det, at for at ”være dem”, skal man jo netop ikke google og tænke, man skal bare føle og leve og nyde. Men nu er jeg jo bare mig. And Rome wasn’t built in a day. Så jeg googler… og facebook’er... Jeg vil dog lade mig inspirere til i det mindste at nyde den korte tid, jeg får med disse vidunderlige mennesker. Og så vil jeg prøve at la’ vær’ at tænkte for meget på dem resten af tiden;)

Now is the time to live.

Now is the time to enjoy.

Now is the time to love.

NOW is the time.

Ingen kommentarer: